Петро Нек — блогер, оглядач «Яндекс.Україна», активний користувач Facebook і Twitter. 24 березня він дав майстер-клас «Мамо, я дружу з цементним заводом! Або як правильно бізнесу бути присутнім в соціальних медіа», в ході якого розповів про маркетинг в соціальних мережах (SMM). Зокрема, пробігся по основних соціалках, поділився деякими порадами щодо роботи з ними і застеріг від можливих помилок. «Соцмережі класні тим, що все можна поміряти», — наголосив Петро.

«Прибуток» пропонує конспект цього майстер-класу.

  • «Навіщо?» — питання, на яке важливо відповісти перед тим, як заводити акаунти у соцмережах.
  • Якщо ви плануєте проводити курси для пенсіонерів, то нема сенсу займатись маркетингом в соцмережах, бо ваша аудиторія навряд чи сидить в інтернеті. З іншого боку, років через п’ять все може змінитися, усе більше старших людей будуть користуватись інтернетом, і вам доведеться це врахувати.
  • Одна з найбільш поширених помилок в SMM — транслювати одне і те ж повідомлення різними соцмережами. У кожної соцмережі є своя специфіка, яку потрібно враховувати.

Facebook

  • Facebook пропонує хорошу аналітику, завдяки якій можна оцінювати ефективність SMM.
  • У Facebook з’явилась можливість таргетувати пости на сторінках. Націлювати пости можна за такими параметрами: стать, сімейний стан, освіта, вік, мова, зацікавлення, місце. Щоб використовувати таргетування постів, треба увімкнути таку можливість у налаштуваннях сторінки. Наприклад, у вас на сторінці частина аудиторії україномовна, а інша частина російськомовна, і вам треба звернутись лише до тієї, що спілкується російською. Отож, ви пишете пост і за допомогою інструменту для таргетування показуєте його лише тим користувачам, в налаштуваннях яких вказано російську мову — інші користувачі цей пост не побачать.
  • На Facebook можна створювати сторінки і групи. Групи створюються за інтересами, а сторінки — для бізнесу.
  • Якщо ви зняли відео і хочете поширити його на «Фейсбуці», то краще залити його напряму на «Фейсбук», а не кидати лінк на YouTube.
  • Конкурси на Facebook. «Фейсбук» забороняє проводити конкурси за принципом Like&Share.

Twitter

  • В Україні аудиторія Twitter налічує 200-300 тисяч осіб.
  • Twitter хороший тим, що дозволяє структурувати месидж за рахунок обмеженого обсягу тексту (лише 140 символів). Це змушує писати дуже чітко.
  • У твітах оптимально використовувати один-два хештеги.
  • Віднедавна у користувачів «Твітера» з’явився доступ до внутрішньої статистики, тож тепер можна дізнатись, скільки людей побачили твій твіт, скільки з них перейшли за посиланням в ньому.

Google+

  • Аудиторія Google+ неактивна. У сторінки може бути багато підписників, але вони з нею майже не взаємодіють, не переходять по лінках.

«Вконтакте»

  • У «Вконтакте» сидить неплатоспроможна аудиторія.
Майстер-клас Петра Нека про SMM
Петро Нек: «Соцмережі класні тим, що все можна поміряти»

YouTube

  • У YouTube є така хороша річ, як анотація. Вона може дати хорошу конверсію, якщо її правильно використовувати.
  • На YouTube є можливість рекламувати ролики. Краще рекламувати не велике відео, а його короткий епізод з посиланням на повний ролик.
  • Якщо у вас є сайт і ви на ньому час від часу публікуєте матеріали, в які вставляєте відео з власного каналу на YouTube, то добре було б не лише давати посилання з опублікованого матеріалу на відео, але також і в описі відео поставити лінк на публікацію, якої воно стосується. Ви таким чином їх — сайт і канал на «Ютюбі» — ніби «закільцьовуєте», і вони взаємно рекламуються.

Instagram

  • Instagram набув популярності серед молоді.
  • Продавати на «Інстаграмі» складно, його більше використовують для збільшення упізнаваності бренду.
  • В Instagram, як і в інших соцмережах, використовуються хештеги. В описі фотографії оптимально ставити до 5 хештегів.

Pinterest

  • Це соціальне медіа використовують, в основному, молоді мами зі США.
  • Торгують в Pinterest переважно хендмейдом.
  • В Україні Pinterest поки що непопулярний.

Linkedin

  • Linkedin використовують, в основному, рекрутери ІТ-компаній для найму персоналу.

Довідники

  • Якщо ваш бізнес має фізичну адресу, вам обов’язково потрібно зареєструватись у довідниках.
  • Найпоширеніші довідники: «Яндекс.Карти», Google.Maps, Foursquare.
  • Позначайте свій бізнес на картах. Це добре для маркетингу в пошукових системах. Буває, що сайт компанії знаходиться на задвірках пошукової видачі, тоді як карта із зазначенням адреси компанії відображається у топі.

Блог

  • Блог хороший тим, що в ньому можна публікувати більші за обсягом тексти.
  • Бажано створювати автономний блог, зокрема на WordPress і Tumblr.

Ще декілька порад від Петра Нека

  • У підготовці публікацій для соцмереж допомагає метод створення персон.
  • Для упорядкування активності в соцмережах доцільно створювати контент-календар, в якому зазначати, коли і що публікувати.
  • В якій годині найкраще розміщати публікації в соцмережах? Треба експериментувати. В суботу-неділю — «мертва пора».
  • White papers (Білі книги). Ви створюєте в pdf-форматі книжку з корисною для вашої аудиторії інформацією, і пропонуєте її безкоштовно в обмін, наприклад, на e-mail користувачів. Таким чином отримуєте базу електронних адрес ваших потенційних клієнтів.