Здається, зараз не найкращий час починати власну справу — гривня стрімко перетворюється на «фантик», закриваються магазини, населення переходить в режим жорсткої економії… З іншого боку, побутує думка, що власне в кризові часи є унікальна нагода створити успішний бізнес. Як пощастить. Тільки на удачу покладатись, звісно, не варто. Треба все добре зважити, проаналізувати. У цьому може допомогти (і багатьом допомагає) бізнес-план.
В інтернеті можна знайти чимало публікацій про те, як правильно скласти бізнес-план. Нам же сподобалась ілюстрована інструкція «10 ключів до успішного бізнес-плану», яку підготував Washington State University. Пропонуємо читачам «Прибутку» її в перекладі на українську мову.
10 ключів до успішного бізнес-плану
1. Знайдіть свою нішу
- Опишіть проблему, яку вирішує ваш бізнес
- Якщо ви не знаєте, навіщо запускаєте бізнес, добре подумайте — а чи воно вам треба?
2. Детально опишіть, як ви вирішуєте проблему
- Розкажіть про місію компанії
- Намітьте перелік дій на найближчий час, до яких вам потрібно буде вдатись, щоб зайняти своє місце на ринку
- Можливо, інші люди також намагаються вирішити цю ж проблему — чим ви кращі за них?
3. Опишіть, наскільки унікальний ваш проект
- Накидайте бізнес-модель, яка детально описує ваші переваги перед конкурентами, і те, як ви збираєтесь виживати на ринку
- Не забудьте також згадати і про ваші недоліки
- Знайдіть спосіб виділитись із натовпу, щоб за короткий термін залучити інвестиції
4. Розкажіть про свою команду
- Назвіть засновників компанії, її керівництво і радників
- Пройдіться по їхніх достоїнствах. Чим вони цінні для компанії?
5. Підрахуйте об’єм вашого ринку
- Проаналізуйте ринок, на якому ви працюєте: який його об’єм, як швидко він росте і яку частку ринку може зайняти ваша компанія
6. Визначте вашу цільову аудиторію
- Ваша маркетингова стратегія повинна бути спрямована лише на цільову аудиторію
- Якщо ви не знаєте, хто ваші потенційні клієнти, то не витрачайте даремно час і займіться чимось іншим
7. Розробіть вашу стратегію розкрутки
- Як ви збираєтеся виходити на ринок?
- Опишіть, як ви будете спілкуватися з клієнтами, яким чином вони довідаються про ваше існування, накидайте основні тези щодо залучення аудиторії
8. Які ваші основні джерела доходу?
- Цей розділ повинен включати в себе: цінову політику, витрати, доходи, прибуток
- Зазвичай, рідко коли вдається правильно оцінити свій дохід, але дуже корисно знати про джерела цього самого доходу
9. Підрахуйте, скільки вам потрібно для старту — і вперед!
- Як правило, кошти при запуску потрібні для перевірки ідеї і розробки концепту. Часто засновники запускають стартапи або на власні заощадження, або ж позичають гроші у друзів і родичів
– Якщо ви не впевнені, що ваш бізнес буде швидко розвиватись, то початкові інвестиції краще отримати у банку, або ж у кредитних організацій
– Ангельські інвестори і венчурні фонди надають перевагу інвестуванню у швидко зростаючі стартапи
10. Придумайте план на випадок непередбачених обставин
- Візьміть до уваги як позитивні, так і негативні сценарії розвитку подій
- За можливості, розпишіть план розвитку вашого бізнесу на 2 роки наперед
(via)
Читайте також: