Головна » Бізнес » Як написати хороший бізнес-план (інфографіка)

Як написати хороший бізнес-план (інфографіка)

Здається, зараз не найкращий час починати власну справу — гривня стрімко перетворюється на «фантик», закриваються магазини, населення переходить в режим жорсткої економії… З іншого боку, побутує думка, що власне в кризові часи є унікальна нагода створити успішний бізнес. Як пощастить. Тільки на удачу покладатись, звісно, не варто. Треба все добре зважити, проаналізувати. У цьому може допомогти (і багатьом допомагає) бізнес-план.

В інтернеті можна знайти чимало публікацій про те, як правильно скласти бізнес-план. Нам же сподобалась ілюстрована інструкція «10 ключів до успішного бізнес-плану», яку підготував Washington State University. Пропонуємо читачам «Прибутку» її в перекладі на українську мову.

Як скласти успішний бізнес-план самому (інфографіка)

10 ключів до успішного бізнес-плану

1. Знайдіть свою нішу

  • Опишіть проблему, яку вирішує ваш бізнес
  • Якщо ви не знаєте, навіщо запускаєте бізнес, добре подумайте — а чи воно вам треба?

2. Детально опишіть, як ви вирішуєте проблему

  • Розкажіть про місію компанії
  • Намітьте перелік дій на найближчий час, до яких вам потрібно буде вдатись, щоб зайняти своє місце на ринку
  • Можливо, інші люди також намагаються вирішити цю ж проблему — чим ви кращі за них?

3. Опишіть, наскільки унікальний ваш проект

  • Накидайте бізнес-модель, яка детально описує ваші переваги перед конкурентами, і те, як ви збираєтесь виживати на ринку
  • Не забудьте також згадати і про ваші недоліки
  • Знайдіть спосіб виділитись із натовпу, щоб за короткий термін залучити інвестиції

4. Розкажіть про свою команду

  • Назвіть засновників компанії, її керівництво і радників
  • Пройдіться по їхніх достоїнствах. Чим вони цінні для компанії?

5. Підрахуйте об’єм вашого ринку

  • Проаналізуйте ринок, на якому ви працюєте: який його об’єм, як швидко він росте і яку частку ринку може зайняти ваша компанія

6. Визначте вашу цільову аудиторію

  • Ваша маркетингова стратегія повинна бути спрямована лише на цільову аудиторію
  • Якщо ви не знаєте, хто ваші потенційні клієнти, то не витрачайте даремно час і займіться чимось іншим

7. Розробіть вашу стратегію розкрутки

  • Як ви збираєтеся виходити на ринок?
  • Опишіть, як ви будете спілкуватися з клієнтами, яким чином вони довідаються про ваше існування, накидайте основні тези щодо залучення аудиторії

8. Які ваші основні джерела доходу?

  • Цей розділ повинен включати в себе: цінову політику, витрати, доходи, прибуток
  • Зазвичай, рідко коли вдається правильно оцінити свій дохід, але дуже корисно знати про джерела цього самого доходу

9. Підрахуйте, скільки вам потрібно для старту — і вперед!

  • Як правило, кошти при запуску потрібні для перевірки ідеї і розробки концепту. Часто засновники запускають стартапи або на власні заощадження, або ж позичають гроші у друзів і родичів

– Якщо ви не впевнені, що ваш бізнес буде швидко розвиватись, то початкові інвестиції краще отримати у банку, або ж у кредитних організацій

– Ангельські інвестори і венчурні фонди надають перевагу інвестуванню у швидко зростаючі стартапи

10. Придумайте план на випадок непередбачених обставин

  • Візьміть до уваги як позитивні, так і негативні сценарії розвитку подій
  • За можливості, розпишіть план розвитку вашого бізнесу на 2 роки наперед

(via)

 

Читайте також:

Як відкрити власний бізнес у Львові: вибір організаційно-правової форми господарювання, реєстрація фірми, перехід на «спрощенку», і навіть трохи про ліквідацію СПД