Львівська облдержадміністрація вважає недоцільним розірвання генеральних угод, згідно з якими ФДМУ передав в управління облдержадміністрації державні пакети акцій підприємств Львівської області, – заявив в інтерв’ю „Контексту” начальник управління з питань державних корпоративних прав Львівської ОДА Михайло Галайко.
На його думку, робота Фонду держмайна України є у більшій мірі кабінетною. Такою ж відповідно є робота й відповідального представника ФДМУ в органах управління відкритих акціонерних товариств. „Управління державними корпоративними правами представників ФДМУ носить, фактично, формальний характер, – говорить Михайло Галайко. – Територіальна віддаленість його від підприємства не дає змоги оперативно вирішувати ті чи інші питання, що належать що компетенції спостережної ради (пошук джерел для погашення заборгованості з оплати праці та її підвищення у зв’язку із прийнятими законодавчими актами, ефективного використання майна, проведення щомісячного моніторингу, фінансово-господарської діяльності тощо), він необізнаний з промисловою політикою регіону і, відповідно, роллю товариства, де він є відповідальним представником, у її реалізації”.
Прийняття рішення про розірвання вищезгаданих угод, вважає Михайло Галайко, не буде сприяти ефективному управлінню держпакетами. „Я вважаю прийняття такого рішення недоцільним з кількох причин, і, насамперед через те, що саме область, без участі Фонду, формує регіональну політику промислового виробництва, до участі в якій залучається весь промисловий потенціал області”, – сказав він.
Начальника управління з питань державних корпоративних прав дивує, що перший заступник голови ФДМУ Михайло Чечетов звинуватив обласні адміністрації у невиконанні ними плану надходжень від дивідендів. „Планувати завжди легше, ніж працювати”, – зазначив М. Галайко.
„Чомусь питання надходжень від дивідендів не піднімалося, коли області були передані збиткові підприємства та підприємства-банкрути. На сьогодні більшість з них подолала межу збитковості, проте отримані ними прибутки не настільки великі, щоби виконати план надходжень від дивідендів. Хотілося би зазначити, що ці підприємства тільки починають „оживати” і, на нашу думку, підхід щодо суми відрахувань дивідендів має бути індивідувальним. До речі, така думка співпадає і з думкою самого ж Михайла Чечетова”, – додав пан Галайко.
Він наголосив, що зараз промислові підприємства, якими управляє Львівська облдержадміністрація, погасили заборгованості перед бюджетом, своєчасно сплачують податки, більшість з них погасила борги з оплати праці, що не було на момент їх передачі в управління ОДА.
Михайло Галайко вважає, що ефективність управління державними пакетами акцій АТ у повній мірі залежить від органу, який здійснює таке управління. Ні ФДМУ, ні міністерства чи відомства, на його думку, не в змозі у повній мірі впливати на вирішення економічних і соціальних проблем того чи іншого господарського товариства, оскільки „Київ ніколи не зрозуміє місцевих проблем”.
„Я вважаю також, що необхідно проаналізувати ефективність діяльності холдингових компаній, які управляють державними пакетами акцій окремих підприємств Львівщини, результати якого мають слугувати підставою для передачі таких пакетів акцій в управління облдержадміністрації. Звичайно ж, така робота повинна здійснюватися разом з ФДМУ”, – додав М. Галайко.
Він наголосив, що Львівська ОДА конструктивно співпрацює з Регіональним відділенням ФДМУ. „Ми тісно співпрацюємо з ними як по своїх, так і по їх об’єктах, зокрема, щодо участі у спостережних радах, конкурсних комісіях…”, – сказав начальник управління з питань державних корпоративних прав облдержадміністрації.
Наприкінці січня 2003 року Президент України Леонід Кучма доручив прем’єр-міністру Віктору Януковичу негайно скасувати усі рішення уряду про передачу державних корпоративних прав в управління міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, юридичним і фізичним особам. А відтак передати усі корпоративні права Фонду держмайна України.