У 2003 році ВАТ „Укравтобуспром” (Український інститут автобусо-тролейбусобудування) планує випустити промисловий зразок важкого військового джипа „Степ”.
Про це повідомив голова правління компанії Любомир Крайник.
„У наступному році по джипу буде відлагоджений уже перший промисловий зразок”, – сказав він.
Любомир Крайник прогнозує, що після військових випробувань джипа „Укравтобуспром” розпочне роботу по іншому його типажу.
„Це абсолютно реальні машини, які можна ставити (на виробництво), це машини нового покоління, які відповідають вимогам як, з одного боку, 4-го покоління армійських машин НАТО, так і, з другого боку, специфіці умов експлуатації у нас”, – зазначив Л.Крайник.
Він розповів, що документація на „Степ”, джип типу „Хаммера”, „Укравтобуспромом” була розроблена повністю ще 2,5 роки тому. А рік тому він міг уже брати участь в параді на Хрещатику в Києві, якби було належне фінансування проекту. Кошти на його реалізацію Міноборони України почало виділяти лише тепер.
На думку Любомира Крайника, виробництво джипа можна буде розгорнути на базі 28 авторемонтного заводу у Львові. „Для мене це був би найзручніший варіант з точки зору супроводу і роботи, бо одне діло – їздити у Львові, а друге – їздити в Черкаси, Дніпропетровськ чи Харків”, – сказав він.
„Другий варіант – його можна робити на Луцькому автозаводі, який належить концерну „Укрпромінвест”, – додав голова правління „Укравтобуспрому”.
Загальна вартість проекту виробництва джипа „Степ” складає близько 300 тис. грн.
„Степ” є багатоцільовим тактичним автомобілем, призначеним для перевезення пасажирів та вантажу по дорогах усіх категорій і бездоріжжю. Його вага – 3,5 тонни. Габаритні довжина, ширина і висота – відповідно 5160, 2000, 1880 мм. Максимальна швидкість – 120 км/год. „Степ” вужчий і довший, ніж американський Hummer, і вміщує екіпаж із 10 осіб.
До основних переваг „Степу” його розробники зараховують уніфікованість між собою його передньої і задної підвісок. Це полегшує ремонт і зменшує кількість необхідних запчастин.
Комплектація джипу на 100% українська. В його виготовлення будуть залучені 72 українські підприємства, зокрема „Івеко Мотор-Січ”, Лозівський ковальсько-механічний завод і „Дніпрошина”.