Використання Небесної сотні в соціальній рекламі

У Львові соціальну рекламу зі згадкою Небесної сотні міська влада розмістила на білбордах, які належать російській компанії.

Про це йдеться у статті «Хто заробляє на Небесній сотні», опублікованій у газеті «Ратуша», друкованому органі Львівської міської ради.

Нещодавно на деяких білбордах у місті з’явилась соціальна реклама, в якій експлуатується тема Небесної сотні. Одразу дві такі реклами було розміщено на щитах, розташованих на вул. Івана Франка, 41. В обидвох випадках це є текст на багряному тлі. На одному борді написано «Перевищуєш швидкість?! Ми загинули заради кращої України», на іншому — «Даєш хабарі?! Ми загинули заради кращої України».

Соціальна реклама
Білборди Gallery з соціальною рекламою на вул.І.Франка, 41

 

Газета з’ясувала, що такий рекламний хід придумали у відділі промоції міста, а білборди належать ТзОВ «Октагон-Аутдор», власником якої є російська компанія Gallery, друга за величиною у Росії за кількістю рекламних поверхонь.

Замовлення на розміщення згаданої «соціалки» на 40 щитах на період з 7 березня по 7 квітня «Октагон-Аутдор» отримала від управління інформаційної політики та зовнішніх відносин міськради.

Громадська ініціатива «Бойкот російських товарів» уже звернулась до мера Андрія Садового за поясненнями, чому ця соціальна реклама висить на білбордах саме російської фірми. Відповіді від мера поки що не надійшло.

Тим часом директор комунального підприємства «Адміністративно-технічне управління» Наталя Сеньків розповіла «Ратуші», що перевагу росіянам надали через те, що вони «змогли зробити рекламу оперативно, та ще й надрукували зображення за власні кошти».

Активіста громадської ініціативи «Бойкот російських товарів» Олега Радика це обурило. У статті переповіли його слова: «[…] з одного боку — всі українці об’єднуються у своєму прагненні не заплатити ні копійки російським окупантам, а з іншого — міська рада найактивнішого, найбільшого у світі україномовного міста віддає соціальну рекламу російській фірмі. Мало того, що від цього бюджет міста недоотримав 36 тисяч гривень, мало того, що у цьому разі вдається зекономити не українській, а російській фірмі, цинізму ситуації додає ще й зміст реклами. […] не за те загинула Небесна сотня, аби її іменем скористалась російська фірма, вдало заощадивши кількадесят тисяч».

Говорячи про те, що міська скарбниця недоотримала кошти, активіст мав на увазі, що на період розміщення соціальної реклами «Октагон-Аутдор» позбавилась необхідності сплачувати за оренду місць, де розташовані її рекламні прощини. В середньому за один щит рекламні агентства у Львові сплачують 900 гривень на місяць, незалежно від того, заповнені вони рекламою чи пустують.

Депутат Львівської міськради Юрій Кужелюк в коментарі «Ратуші» повідомив, що депутати підготують запит до мера, аби він пояснив, на основі яких договорів міська рада співпрацює з оператором зовнішньої реклами російського походження.

«Не можна спекулювати людьми з Небесної сотні та їхнім подвигом. Це так якби повісити на рекламний щит Ісуса Христа! Такі речі просто неприпустимі!», — наголосив міський обранець.