Будівництво автомагістралі Львів-Краківець призведе до розвитку виробничої сфери та зміни системи розселення.

Про це „Контекст-медіа” повідомила провідний науковий співробітник НАНУ, кандидат економічних наук Надія Мікула.

За словами Надії Мікули, реалізація будівництва автодороги потягне за собою зміну мережі автодоріг, вона складатиметься з швидкісних магістралей, під’їздних шляхів та місцевих доріг до них. Нова мережа автодоріг повинна бути пристосована до вуличної мережі Львова, яка має обмежену пропускну сдатність.

Навколо Львова буде замкнене об’їзне кільце для транзитного транспорту. А це зумовить потребу будівництва з усіх сторін на під’їздах до Львова автопорти або автостоянки, де можна було б отримати ряд необхідних послуг — залишити машину і користуватись міським автотранспортом та послуги супермаркетів.

У супермаркетах реалізовувалася б значна кількість продуктів харчування, це б зорієнтувало сільське господарство у русло виробництва овочів та фруктів, продуктів тваринництва та розвиток переробної сфери.

У зв’язку з цим зміниться система розселення населення, яка формуватиметься вздовж існуючих автодоріг.

Як повідомила Надія Мікула, відбудеться також нова система обслуговуваня техніки та вантажів — будуть збудовані значна кількість станцій технічного обслуговування, складські господарства з відповідною кількістю розвантажувальної техніки, інформаційних центрів.

2 грудня депутати Львівської облради на засіданні погодили проект відведення 752,5 га земель Службі автомобільних доріг у Львівській області під будівництво концесійної автомобільної дороги Львів-Краковець. Спочатку планувалося, що відведено буде 733,65 га.

Рішення про будівництво 84,4-кілометрової концесійної автомагістралі Львів-Краковець, що входить до транспортного коридору №3, було прийнято 4 липня 1998 року на виконання відповідного указу Президента України. Будівництво здійснюється у три етапи: перший — будівництво ділянки Краковець-Яворів (21,1 км), другий — північний обхід м.Львова (24 км), третій — Яворів-Львів (39,2 км).

Фінансування проекту, за умовами концесійного договору, здійснюється за участю держави та консорціуму „Трансмагістраль” (Львів), який одержав концесію на будівництво і експлуатацію цієї дороги. Загальна частка державних коштів становить 40%. Решта — 60% витрат на будівництво автодороги покриває консорціум та кредитні кошти банків. „Трасмагістраль” у свою чергу провів тендер на будівництво концесійної дороги, який виграла іспанська компанія Necso. 3 жовтня між нити був підписаний меморандум про будівництво й експлуатацію дороги. Проектно-кошторисні витрати на будівництво автодороги, за підрахунками Консорціуму „Трансмагістраль”, становлять 2 368 тис. грн. Згідно з кошторисом, затвердженим Кабінетом Міністрів, її будівництво має становити 1,6 млрд. грн., проте сторони зійшлися на договірній ціні, яка не розголошується.