Електробус, який Львів торік купив в «Електронтрансу», почне перевозити пасажирів по місту уже найближчими днями.
Про це міський голова Андрій Садовий повідомив журналістів у вівторок, 26 січня, передає «Альтернативна енергетика».
«Електробус виїжджає в місто… Буквально останні нюанси виправляють. Можливо, на цьому тижні ми вже виставимо його для перевезення пасажирів», — сказав він.
Перш ніж випускати електробус на маршрут, міська влада хоче впевнитись, що його пасажирам нічого не загрожуватиме. «Він (електробус) є, їздить, але ми дуже уважні, бо в першу чергу — це безпека людей, — зазначив мер Львова. — Виріб новий, ми… хочемо, щоб перед тим, як пасажири в нього заходили, було все перевірено».
Нагадаємо, у листопаді минулого року Андрій Садовий прогнозував, що електробус почне курсувати за визначеним маршрутом ще до кінця 2015 року, після того, як пройде сертифікацію та необхідні випробування.
У середу міський голова уточнив, що «автобус на батарейках» працюватиме на 13-му тролейбусному маршруті, що сполучає вулицю Грінченка із проспектом Свободи. Вартість проїзду в ньому, швидше за все, буде такою ж, як у трамваях і тролейбусах.
Як відомо, електричний автобус моделі «Електрон» Е19101 Львів придбав в українсько-німецького спільного підприємства «Електронтранс» (Львів), одним із співзасновників якого є львівський концерн «Електрон», у червні 2015 року. За цю покупку місто відвалило 8 млн. 997 тис. гривень. Ця ціна більш ніж удвічі перевищує ту, за яку міська влада збиралась придбати електробус двома роками раніше.
У 2013 році Департамент житлового господарства та інфраструктури Львівської міськради уже укладав з «Електронтрансом» угоду на придбання електробуса за 3,998 млн. грн. Та вже наступного, 2014-го, року в договір купівлі-продажу внесли зміни, за якими електробус подорожчав до 5,9 млн. грн. Однак і за цією ціною місто його не купило, згідно з офіційним поясненням — через брак коштів у бюджеті. Потім були ще одні відкриті торги, за результатами яких у червні 2015-го Львів знову зупинився на пропозиції «Електронтрансу», хоча на цей раз електробус коштував уже майже 9 млн. грн.
А поки Львів телився, першим містом в Україні, де на маршрут виїхав електробус, став Луцьк. Тамтешній електробус змайструвало луцьке транспортне підприємство «Санрайз» на базі автобуса «Богдан А091».
Технічні характеристики електробуса «Електрон» Е19101:
Довжина: 12 метрів
Рівень підлоги: низький
Кількість місць: сидячих — 25; загалом — 80
Максимальна швидкість: 70 км/год
Відстань, яку може подолати на одному заряді акумулятора: понад 200 км
Час, необхідний для повного зарядження акумулятора: 6-7 год (15-20 хв — за умови підзарядки від джерела струму 380 вольт; до 70% загальної ємності акумулятора)
Ресурс акумулятора: 5000-8000 циклів зарядка-розрядка
Клімат-контроль: кондиціонер, система опалення
Адаптованість для перевезення інвалідів: викидний пандус, сидіння з ременями безпеки
Фото: loda.gov.ua