Для підприємців, які роблять перші кроки у бізнесі, рано чи пізно актуальним стає питання, де зняти офіс.
Фірма без власного офісу може виглядати в очах клієнтів несерйозною, і вони ніколи не наважаться мати з нею справу.
Звичайно, є приклади, коли фірми успішно ведуть свою діяльність і без офісів. Їхні співробітники працюють дистанційно, часто з дому, контакти з клієнтами відбуваються зазвичай в онлайні, координація роботи колективу здійснюється за допомогою новітніх технологій. Називається це «віртуальний офіс». Виглядає дуже по-сучасному. Але підходить такий формат не усім. Навіть з-поміж компаній, що працюють в сфері інтернет-бізнесу, такому, здавалось би, високотехнологічному сегменті, де все крутиться довкола онлайну, більшість все ж таки мають звичайний, офлайновий, офіс.
Деякі маленькі фірми винаймають під офіс колишні квартири у житлових будинках. «Плюсом» такого варіанту є відносна дешевизна аренди, якщо порівнювати з цінами на аренду офіса у престижних бізнес-центрах. Але в офісів на квартирах є свої «мінуси». Наприклад, арендарю доведеться самому подбати про підтримання офісу у чистоті (найняти прибиральницю, яка за окрему плату наводитиме періодично в офісі порядок), вирішувати конфлікти з нервовими сусідами, які можуть скаржитись на шум. В окремих випадках за власний кошт встановлювати в приміщенні сигналізацію і щомісяця платити охоронній фірмі за те, що вона бере об’єкт під свій захист. Разом може набігти сума не менша (якщо не більша), ніж якби відразу взяти офіс в аренду у бізнес-центрі за вигідною ціною.
До цього можна ще додати те, що квартири створювались насамперед для того, щоб у них жили, а не працювали, тож їхнє планування просто може бути не пристосованим для того, аби їх використовували як повноцінний офіс. Тому не дивно, що частина підприємців з часом вирішує таки переселятись з «квартир-офісів» в офісні центри.
Залежно від рівня, виділяють три основні класи бізнес-центрів:
- клас «А» — елітна комерційна нерухомість. У таких бізнес-центрах просто ідеальні умови, дуже хороші приміщення, але і коштують вони відповідно. Арендувати офіси у бізнес-центрах класу «А» можуть собі дозволити лише великі компанії зі значним стабільним доходом;
- клас «B» — по великому рахунку, офіси в таких бізнес-центрах нічим не поступаються за своїми характеристиками тим, що пропонують у бізнес-центрах вищого класу. Різниця — у наборі послуг. І звичайний клієнт її, в принципі, навіть не зауважить. Але аренда офісів у такому бізнес-центрі коштує дешевше;
- клас «С» — рівень комфорту для працівників і клієнтів у таких бізнес-центрах найменший. Офіси зазвичай мають незручне планування, часто в них відсутні кондиціонери. Розташовані такі бізнес-центри, як правило, далеко від центру міста. Аргументом на користь аренди офісу у бізнес-центрі класу «С» може бути лише порівняно низька ціна.
Перш ніж взяти офіс в аренду у якомусь з бізнес-центрів, люди з досвідом радять поцікавитись, наскільки добре з ними налагоджене транспортне сполучення. Бажано, щоб до бізнес-центру можна було дістатись декількома маршрутами, аби в працівників і клієнтів була альтернатива на різні непередбачувані випадки.
Не варто винаймати офіс у бізнес-центрі, що розташований у спальному або промисловому районі, якщо бізнес передбачає активні контакти з клієнтами.
При виборі бізнес-центру доречно поцікавитись, що за компанії розташовуються по сусідству. Бажано, аби це не були прямі конкуренти, особливо якщо йдеться про бізнес, що передбачає продаж товарів / послуг в офісі на місці. Інша справа, якщо сусіди — це компанії, які можуть надати клієнту додаткові послуги. Наприклад, сусідство туристичної і страхової компаній може принести вигоду їм обом.
Ознайомчий візит в бізнес-центр, в якому планується арендувати офіс, краще здійснити у проміжку з 12:00 до 14:00 години, щоб побачити, як то кажуть, повну картину.
Якщо підприємець планує розширення фірми, йому слід з’ясувати, чи зможе бізнес-центр надати йому більшу площу, чи існує можливість перепланування офісних приміщень, аби розмістити більшу кількість працівників.
Офіси в аренду у бізнес-центрах «Regus»
На ринку комерційної нерухомості на сьогодні представлені гравці, які спроможні задовольнити будь-які потреби навіть найбільш вимогливих клієнтів. Наприклад, в Україні віднедавна представлена всесвітньо відома мережа бізнес-центрів «Regus». У світі вона налічує 1500 бізнес-центрів у 85 країнах. В Україні вона поки що має чотири бізнес-центри у Києві.
Усі чотири київські «Регуса» — «Київ Сіті Горизонт Тауер», «Київ Подол», «Гулівер», «Київ Горизонт Парк» — знаходяться на правому березі Дніпра, у престижних районах. У цих бізнес-центрах підприємцям пропонують повністю обладнані офіси. Причому винаймати їх можна як на тривалий термін, так і на день. До офісів забезпечується цілодобовий доступ, що може бути зручно для фірм, які, наприклад, орієнтовані на ринок США і змушені працювати по ночах. У бізнес-центрі є конференц-зал і бізнес-вітальня.