Днями в IT Step Academy відбувся майстер-клас графічної дизайнерки Оксани Йориш на тему «Як створювати логотипи». Фахівчиня розповіла, для чого компаніям потрібні логотипи, яких видів вони бувають, з яких етапів складається робота над створенням логотипу, скільки можна заробити на розробці логотипів, а також поділилась деякими професійними секретами.
Що таке логотип
Щоб ви не лізли в гугл, логоти́п (дав.-гр. ὀ λόγος — слово, і дав.-гр. ὀ τύπος — знак, відбиток) — графічний або текстовий символ, який представляє якийсь конкретний суб’єкт або об’єкт, наприклад — компанію, організацію, приватну особу або продукт.
По суті, каже Оксана Йориш, логотип є обличчям компанії, таким собі ідентифікатором, який дозволяє вирізнити конкретну компанію з-поміж конкурентів.
Види логотипів
Лого-слово. Такі логотипи складаються лише зі слова, не містять картинки. Тут дизайнеру доводиться оперувати шрифтом, аби якомога точніше передати специфіку діяльності компанії.
Приклади: eBay, FedEx, Nokia, Dell.
Іноді дизайнери примудряються в такого типу логотипах зашифровувати «секретні послання». Так, у лого FedEx можна розгледіти стрілочку, у SUSHI — хасі, палочки для їжі, а в Le Tour de France — велосипедиста.
Лого-піктограма. Піктограма — це найпримітивніший (але дієвий) спосіб передачі інформації. Ще первісні люди послуговувались ними, про що свідчать печерні малюнки, на яких вони схематично зображали різноманітну звірину.
Мета лого-піктограми буди впізнаваною і такою, що легко читається.
Приклади: Target, Fish Food, Apple, Twitter, Shell, Playboy.
Лого-буква (монограма). Як уже зрозуміло, складається зі з’єднаних між собою перших літер слів із назви компанії.
Приклади: hp, IBM, LG, H&M, VW, велика жовта M у McDonald’s.
Абстрактні лого. Як правило, такі, за словами Оксани Йориш, нічого не означають, а просто пасують до використаного шрифта абощо.
Приклади: MasterCard, Pepsi, bp, Nike, Приватбанк.
Лого емблема. Це вже складна форма, в яку закладена ідея, використовується унікальний шрифт. Лого емблема чимось схожа до герба.
Приклади: Harley-Davidson, Starbucks, Alfa Romeo, Porshe.
Лого-персонаж. Щось на кшталт маскота.
Приклади: KFS, Michelin.
Комбіновані лого. В таких логотипах може бути намішано все — і шрифт, і картинки.
Приклади: Charlotte Hornets, Lay’s.
Етапи створення логотипу
Оскільки Оксана Йориш дизайнерка, то вона, зрозуміло, розповідала, як виглядає процес створення логотипу саме з боку виконавця, а не замовника.
Послідовність така:
- Зустріч з замовником. На цьому етапі дизайнер просить замовника заповнити креативний бриф. Чимало фахівців з цією метою використовують Google Форми. Дизайнеру необхідно чітко зрозуміти, чого хоче замовник. При цьому слід пам’ятати, що логотип робиться не для замовника, а для споживача. А отже, дизайнер задає запитання про те, на яку категорію споживачів розраховані товари чи послуги компанії, для якої він розроблятиме логотип.
- Пошук. Дизайнер моніторить український і закордонний ринки в пошуку конкурентів замовника і дивиться, які в тих логотипи.
- Ескіз (скетч). Дизайнер від руки на папері робить ескізи логотипів і відправляє їх замовнику на погодження.
- У разі погодження замовником ескізу, дизайнер створює логотип вже у графічному редакторі.
Скільки коштує розробка логотипу
Від 0 і до суми з вісьмома нулями. В американських доларах.
Ось табличка з назвами компаній та сумою грошей, які вони заплатили за свій логотип:
$0 | |
Coca Cola | $0 |
$15 | |
Nike | $5 |
Pepsi | $1 000 000 |
BBC | $1 800 000 |
Accenture | $100 000 000 |
British Petroleum | $211 000 000 |
Щодо цін на логотипи у Львові. Тут є такі дизайнери, які можуть намалювати логотип і за 300 гривень. Особисто ж Оксана Йориш вважає, що менш ніж за 100 доларів логомейкеру «нема чого відкривати блокнот». Це її мінімум.
Залежить ціна від досвіду дизайнера, його портфоліо, масштабів бізнесу замовника. «Треба розуміти, кому ви робите: чи це бренд, чи фірма працює на локальних вулицях. Якщо це, наприклад, ремонт взуття на Науковій, ви не візьмете з нього $2000», — зазначила дизайнерка.
Поради від Оксани Йориш логомейкерам-початківцям
- Заведіть собі звичку фіксувати усі домовленості з замовником у письмовому вигляді, аби застрахувати себе від появи непорозумінь в процесі виконання замовлення.
- Не працюйте без завдатку.
- Встановлюйте рамки для кількості переробок логотипа. Нехай це буде не більше трьох переробок, а за кожну наступну беріть із замовника «плюс» $50.
Читайте також:
– Що цікавого розповів Петро Нек на майстер-класі про SMM