Ринок онлайн-торгівлі в Україні сягнув $500 млн. в рік і продовжує стрімко зростати. У Львові відбувся майстер-клас про те, як відкрити інтернет-магазин.

Майстер-клас Ростислава Чайки «Електронна комерція» зібрав у четвер, 12 травня, у Львові повну велику сесійну залу міськради людей.

Прийшла, в основному, молодь.

Коли всі зареєструвалися і розсілися по місцях, де зазвичай протирають штани депутати, Ростислав Чайка та його напарник по майстер-класу Андрій Сеник розпочали дуетом розхвалювати переваги електронної комерції.

Чайка для початку огрів слухачів інформацією про те, що оборот онлайн-торгівлі в Україні за 2010 рік сягнув 500 мільйонів доларів. Причому останні п’ять років спостерігається стабільний ріст на 50% щороку. На цьому ринку «пасуться» 10 000 інтернет-магазинів. А з-поміж 13,9 мільйонів українських інтернет-користувачів 71% хоча б раз пробували щось купувати в мережі.

Відкриття інтернет-магазину при цьому обходиться у 10 разів дешевше, аніж звичайного магазину, продовжив Андрій Сеник. Так само менш накладно його утримувати. Менше надокучають фіскальні органи. Інтернет-магазин також простіше «заточити» під конкретну нішу.

На сьогодні найбільш успішними в сфері електронної комерції є майданчики, які торгують фотоапаратами, комп’ютерами, телефонами та іншими засобами зв’язку, побутовою технікою, автомобільні товари, товарами для дому, подарунками, квітами та різною сувенірною продукцією.

Найбільша динаміка спостерігається у сегменті автотоварами, сувенірами, подарунковими сертифікатами.

Відтак А.Сеник дав присутнім «наводку» на ніші, які поки що залишаються вільними, проте є досить привабливі. Це — дитячі товари, одяг, взуття, хендмейд, прикраси та біжутерія, продукти харчування і зоотовари.

Він зауважив, що, попри те, що одяг в Інтернеті приміряти неможливо, люди його в онлайні купують щодалі, то більше.

Далі ведучі майстер-класу повідомили, що для старту в електронній комерції потрібно небагато. Це легко. Є ряд варіантів, як почати торгувати в мережі. Наприклад, на інтернет-аукціонах, або за посередництвом дошок оголошень, чи сервісів готових інтернет-магазинів. Можна також орендувати готовий інтернет-магазин, а якщо мати мінімальні знання в html-програмуванні, спробувати зробити власний еМагазин, використовуючи безкоштовні шаблони. Ну, і нарешті є соціальні мережі.

Накрутка інтернет-магазина на товарі дуже відрізняється. Наприклад, на комп’ютерній техніці вона складає в середньому 10-12%, на доставці квітів — 100-150%. Так само більше 100% можна заробити на торгівлі подарунками та подарунковими сертифікатами.

«Невелике, неважке і без гарантії — це характеристика ідеального товару для електронної комерції. Відвантажив клієнту – і забув», — зазначив Андрій Сеник.

Як розповів Ростислав Чайка, одна його знайома вже півроку торгує сувенірами ручної роботи за допомогою соцмережі Вконтакте, і на сьогодні її місячний дохід складає близько 1000 гривень. А, наприклад, інтернет-магазин великої мережі комп’ютерної техніки за оборотом зайняв п’яте місце, гідно конкуруючи за цим показником з офлайновими «точками» цієї мережі.

Для налагодження нормальної роботи інтернет-магазину, треба, щоб він був зручний у користуванні, мати чітко налагоджену схему співпрацю з постачальниками та службою кур’єрської доставки. А також займатися рекламою. «Це в офлайні ви можете відкрити магазин на вулиці, де є жвавий рух, і покупці про нього дізнаються. В Інтернеті все інакше», — зауважив Р.Чайка.

Окремо на майстер-класі зупинилися на питанні організаційної структури. Так, оптимально, коли команда складається з: керівника проекту, інтернет-маркетолога, онлайн-консультанта, контент-менеджера, логіста, бухгалтера та кур’єра.

Професія інтернет-маркетолога, на думку Ростислава Чайки, у найближчі 5 років стане дуже затребуваною на українському ринку праці з огляду на темпи розвитку інтернет-комерції. На сьогодні таких фахівців катастрофічно бракує. Тому тим, хто шукає своє «місце під сонцем», варто на це звернути увагу і почати підвищувати свій рівень знань з інтернет-маркетингу.

Коли дійшла черга до запитань-відповідей, слухачі майстер-класу закидали експертів запитаннями. Серед іншого цікавились, яку організаційну форму підприємства найкраще обрати для заняття інтернет-комерцією. Роман Чайка відповів, що Податковий кодекс трохи все ускладнив, і тепер вже спрощенцем в цій сфері не попрацюєш, як колись. Андрій Сеник додав, що особисто він працює як ТзОВ.

Було ще запитання про те, який спосіб оплати за товари в Інтернет найбільше влаштовує українців. За словами експертів, 60% наших інтернет-користувачів все-таки прихильники варіанту, коли гроші передаються з рук в руки кур’єру, коли він доставляє замовлений товар. Решта 40% поділені між платіжними системами (WebMoney, PayPal), пластиковими картками та банківськими переказами.