Літачок з лототипу месенджера Telegram на синьому тлі неба

Невідомо, як вплине на Telegram його ймовірне блокування в Росії, та наразі месенджер розвивається, набуває усе більшої популярності. За об’ємом аудиторії він уже перегнав «ВКонтакте», ще одне творіння Павла Дурова.

Скільки в Україні у «Телеграму» користувачів — загадка. Мабуть, немало. На таке припущення наштовхує те, що восени 2017 року в налаштуваннях його інтерфейсу у мобільному додатку з’явилась можливість обрати українську мову.

Натомість відомо, що з українських міст найбільше цим месенджером користуються у Києві (38,3% аудиторії), Харкові (10,8%), Одесі (9,1%) та Дніпрі (7,5%), згідно з даними «Телеблог». На п’ятому місці — Львів (3,6%).

Типовий український користувач Telegram — це чоловік віком від 18 до 24 років. Українці використовують месенджер переважно для приватної переписки та читання контенту в каналах. Підписані вони, як правило, на 10-25 каналів. Основні інтереси: ІТ, музика, наука і техніка, кіно. 25% «телеграмерів» цікавляться бізнесом, 12% — фінансами.

Нижче пропонуємо добірку Telegram-каналів про бізнес, економіку і фінанси.

1. «Liga.net» — Канал однойменного порталу, який, за даними дослідження Інституту Масової Інформації (ІМІ), належить до тих українських інтернет-видань, які найкраще дотримуються журналістських стандартів. В каналі публікуються огляди найважливіших новин. Час від часу влаштовуються опитування на злобу дня. Крім економіки і бізнесу, «Ліга» приділяє увагу й іншим темам, але ділова інформація все ж таки у неї в пріоритеті.

2. «Податки, бізнес, економіка» — Тут трапляються цілі «лонгріди» на економічну тематику. Доволі часто це тексти, що раніше уже були опубліковані десь в інтернеті.

3. «Mind ua» — Канал сайту Mind.ua, який позиціонує себе як «незалежний бізнес-портал». Контент каналу складається, в основному, з переказів матеріалів, що виходять на сайті. Іноді проскакує якась інфографіка.

4. «ПриватДжедаї» — Різноманітна інформація про послуги, сервіси та акції «Приватбанку», цікаві фічі в «Приват24», тощо. Пишуть просто, для людей. Оновлюється канал приблизно раз на два тижні.

5. «finance_ua» — Просто курси готівкового долара і євро з сайту Finance.ua.

6. «Олена рекомендує» (оригінальна назва: «Лена рекомендует») — Практикуючий маркетолог Олена Потієнко з Києва у невимушеній манері ділиться з читачами власним досвідом, думками, інсайтами. Рекомендує, які публікації, дотичні до маркетингу, варто почитати. «Смачний» такий канал, в який цікаво зазирнути навіть непрофесійному маркетологу. Хоча б задля загального розвитку.

7. «Деньги.ua» — Заголовки новин з сайту dengi.ua, що входить в холдинг UMH group, заснований Борисом Ложкіним, екс-главою Адміністрації президента України. Акцент на інформації, що стосується особистих фінансів, споживачів і приватних інвесторів. Оновлюється понад десять разів на день.

8. «bzns.media» — Три найважливіші, на думку автора каналу, публікації за день з сайту bzns.media на ділову тематику.

9. «bzns.chain.media» — «Усе про блокчейн, криптовалюти та ICO».

10. «Канал Гавриляка» — Ще один канал про блокчейн і криптовалюту. Але уже авторський. Автор — Микола Гавриляк. Він із завзяттям пише огляди ринку криптовалют, розповідає, скільки куди грошей інвестував, на які тематичні івенти варто сходити, яку літературу почитати.

11. «Канал без назви» (оригінальна назва: «Канал без названия») — Про інтернет-бізнес та про життя-буття колишнього CEO та Owner інтернет-видання AIN.ua Артура Оруджалієва від самого Артура Оруджалієва.

12. «Український бізнесмен» — Статті, література, факти та історії зі світу бізнесу. А також цитати «великих».

13. «DMM – Digital Marketing Management by UaMaster» — Основна тема каналу, як не важко здогадатись, цифровий маркетинг. Наповнення — посилання на публікації у блозі uamaster.com, анонси галузевих заходів, коментарі з приводу актуальних подій і трохи гумору.

14. «Digitaliziren» — І ще один канал про цифровий маркетинг. Видно, що його автори стараються, щоб канал був цікавий для читачів, насичений корисною інформацією. Пишуть, що нового з’явилось в Facebook, Google, Instagram та що далі втне Ілон Маск. Навіть аудіоподкасти записують, в яких обговорюють останні новини.

15. «MMR» — Дайжджест матеріалів, опублікованих на сайті mmr.ua, який пише про маркетинг та медіа-ринок.

16. «Почни Щось!» — Якщо ви ще не «наїлися» статей про саморозвиток, мотивацію, 100500 способів боротьби з прокрастинацією, то на цьому каналі вам буде чим поживитись.[divider]

Нагадаємо, раніше ми повідомляли, що економічний журналіст Петро Білян завів канал в Telegram з оглядами нон-фікшн літератури, в тому числі й про економіку.