Львівський бізнес робить перші кроки з просування в Nimses. Виходить поки що не дуже.

Nimses — це нова українська соціальна мережа, що стартувала на початку цього літа. Її творці — молоді люди, маркетологи та інженери, з Києва. За два місяці аудиторія соцмережі перевалила за 1 млн користувачів (принаймні, саме стільки разів додаток Nimses завантажено з маркета Google Play). Мабуть, не в останню чергу популярність цієї соцмережі пов’язана з блокуванням в Україні російських «Вконтакті» та «Однокласники», що змусило багатьох українців, переважно молодь, шукати їм альтернативу.

У Nimses є пару «фішок», які відрізняють її від інших популярних нині соцмереж. Одна з них — прив’язка до геолокації. Тому й називають цю соцмережу геолокаційною. Приєднавшись до неї, ви даєте добро на те, щоб всі інші користувачі бачили, де ви фізично знаходитеся, а ви, в свою чергу, бачите, де знаходяться вони. Ви бачите пости усіх людей, навіть тих, які не є вашими друзями, в радіусі 2 км навколо вас, а вони бачать пости, опубліковані вами.

Друга особливість — німи, внутрішня віртуальна валюта в Nimses. Щоб опублікувати пост або «лайкнути» чийсь пост, потрібно заплатити німи. Пост коштує 100 німів, а «лайк» — мінімум 10 німів. Творці соцмережі вважають, що «лайк», за який сплачено гроші, хай навіть віртуальні, більш цінний і приносить автору поста більше задоволення.

Німи кожен користувач Nimses отримує автоматично, просто за те, що він зареєстрований в цій соцмережі. За кожну хвилину — 1 нім (за день набігає 1440 німів). Окрім того, фактично з моменту запуску соцмережі її творці анонсували, що за німи можна буде придбати реальні речі на спеціальному торговому майданчику Nimses Goods, який вони планували запустити в липні.

Майбутнє Nimses неоднозначне. Одні пророчать їй ледь не успіх Facebook, інші ж переконані, що життя цієї соцмережі буде недовгим.

Тим не менше, в Nimses є чимала аудиторія, і підприємці мало не з перших же днів всіляко намагаються просувати в ній свої товари та послуги, не чекаючи, коли там почне працювати Nimses Goods. В інтернеті можна знайти ряд матеріалів про те, як Nimses використовує київський бізнес. Як виявилось, львівський бізнес теж вловив тренд і як вміє займається просуванням в модній соцмережі.

Скільки саме львів’ян на сьогодні зареєстровані в Nimses, не відомо. Так само як і їхні демографічні дані — стать, вік. Позірно складається враження, що користувачі Nimses у Львові — це переважно молодь віком до 25 років. Директор з маркетингу Nimses Андрій Сірченко не зміг відповісти на запитання «Прибутку» про місцеву аудиторію соцмережі, зіславшись на те, що не має метрик по Львову. Хто з львів’ян користувався Android-додатком Nimses, той міг звернути увагу, що на його «радарі» постійно, куди б ви не пішли, висвічується інформація, що в радіусі 2 км знаходяться 549 користувачів соцмережі. Швидше за все, це така собі «заглушка», і насправді аудиторія Nimses у Львові таки суттєво більша.

Основний формат, яким львівські підприємці пробують «упіймати» клієнтів в львівському сегменті Nimses, — звичайні рекламні оголошення. Дизайном вони подібні більше на рекламні блоки в друкованій пресі або інтернет-банери. Тобто не адаптовані спеціально для цієї соціальної мережі.

 

Трапляється аматорська реклама, яка в силу своєї простоти виглядає навіть більш органічною і цікавою.

Активно в Nimses просуваються продавці електронних сигарет (вейпів) та рідин до них. Вони чи не єдині з тих, чию рекламу нам доводилось побачити, «викупили фішку» цієї соцмережі, і пропонували клієнтам деякі бонуси за німи. Так, за німи у них можна було придбати популярні зараз спінери або ж випити кави.

Проте ефект від поодиноких рекламних кампаній в Nimses, схоже, не такий уже й суттєвий. Підприємці займаються ними, швидше, з інтересу і в своє задоволення. «Тут ще толком нема що просувати. Поки не ввели купівлю за німи, то це звичайна соцмережа. «Вінегретна» причому», — сказав в коментарі «Прибутку» засновник бренду Vape Hovel Олексій Шкапар. «Кілька клієнтів скуштували каву за німи, і були задоволені», — поділився користувач Maxymilian, який «заманював» користувачів Nimses до себе в вейпер-клуб, обіцяючи їм можливість придбати за німи каву.

На думку інтернет-маркетолога Петра Нека, реклама, яка подекуди проскакує зараз в Nimses у Львові, сприймається як небажана. Мало креативу. «Як правило, нема жодної прив’язки до німів. Якби щось там пропонували людям за 100 тисяч німів чи за мільйон, то було б трохи цікавіше, а так — то просто небажана реклама», — сказав він.

Директор з маркетингу Nimses Андрій Сірченко запевнив, що підприємці, в тому числі львівські, отримають потужний інструмент для просування, щойно стартує Nimses Goods. А запуск, за його словами, відбудеться уже дуже скоро:

Nimses Goods як маркетингова платформа надасть абсолютно нові можливості для бізнесу для комунікації з людьми навколо. Ми вже проводимо тестування в закритому режимі в Києві, і у найближчий час надамо доступ усім бажаючим підприємцям використовувати Nimses Goods. Основні зміни і вимоги будуть доступні для всіх на нашому сайті в момент відкриття сервісу.

В інтернеті циркулюють чутки, що Nimses Goods запрацює буквально найближчими днями. Один з відеоблогерів роздобув скріншот, з якого можна скласти уявлення, як виглядатиме «маркетингова платформа», про яку згадав Андрій Сірченко, та навіть приблизні ціни на товари. Так, наприклад, кросівки Nike Air Max там коштують 1 500 000 німів, а смартфон Samsung S8+ — усі 4 800 000 німів.