Головна » Бізнес » Анатолій Мельник: У клінінговому бізнесі на окупність можна вийти й за місяць
Портретне фото Анатолія Мельника, власника франшизи Універсальний Прибиральник

Анатолій Мельник: У клінінговому бізнесі на окупність можна вийти й за місяць

Анатолій Мельник з Івано-Франківська у свої 27 років має власну клінінгову компанію «Універсальний Прибиральник», під маркою якої успішно розвиває всеукраїнську мережу. В ексклюзивному інтерв’ю «Прибутку» молодий бізнесмен розповів про те, як йому це вдалося, скільки грошей треба вкласти, аби започаткувати свою справу в сфері професійного прибирання, та як швидко окупляться інвестиції, про специфіку роботи в умовах фінансової кризи та Податкового кодексу. 

— Чому Ти вирішив розпочинати власний бізнес саме в сфері клінінгових послуг?

— Все почалось з назви: «Універсальний Прибиральник». Вона в мене просто виникла в голові й виходить, що сама вона й обрала свій шлях (я лиш допоміг їй).

— Що Тобі дала участь в «Акулах бізнесу» (телешоу на каналі ICTV навесні 2006 р.)?

— Я побачив успішних, багатих людей бізнесу, поспілкувався з ними. Отримав досвід, закріпив віру у себе та мій проект.

— Коли Ти презентував на «Акулах бізнесу» свій проект «Універсальний Прибиральник», то казав, що основний дохід очікуєш від миття вивісок. Чи справдились Твої прогнози, чи, може, зараз більший дохід фірмі приносять якісь інші види прибирання?

— Ні, зараз основний дохід – це прибирання після ремонту. Хоча «миття рекламних вивісок» – важливий атрибут для власників магазинів. Вивіска – це обличчя магазину. Коли чиста вивіска – людям хочеться зайти до магазину (а якщо вони вже зайшли до нього, то значно збільшуються шанси, що щось там придбають), натомість брудна вивіска (із павутинням зазвичай) відштовхує від себе.

— Як на ринку клінінгових послуг позначилась фінансова криза? Клієнтів поменшало?

— Клієнти стали більше цінувати гроші і ті клієнти, які до кризи не вдавались у деталі наших розрахунків, після неї стали перепитувати, уточнювати й вирішувати – по кишені їм наші послуги чи ні.

— Складніше стало працювати в цьому бізнесі після прийняття Податкового кодексу?

— Особисто мені складно через те, що постійно щось міняється і наразі немає стабільності (не знаєш, що тебе чекатиме завтра), а загалом до всього нового з часом адаптуєшся. Сьогодні дуже складні політичні реалії. А бізнес дуже залежний від політики. Стабільної політики.

— До речі, як складаються взаємини з податківцями та контролюючими органами? Не надокучають?

— Податківці ж не роботи, вони теж люди, а там, де є люди, є можливість нормальної комунікації. Хочу, до речі, похвалити податківців в Івано-Франківську, останнє щоквартальне звітування (по фіз.особі підприємцю) мене приємно вразило. На все про все пішло 15 хвилин. Усі інспектори тепер знаходяться в одному великому кабінеті на першому поверсі, підходиш до будь-кого, хто вільний, ніяких черг. І ще великий плюс – всі податківці, кого зустрічав, відтепер у корпоративному одязі. Молодці.

Анатолій Мельник, Універсальний Прибиральник

— На сьогодні під брендом «Універсальний Прибиральник» працюють понад 15 представництв в різних областях. Ти маєш амбітні плани до 30 серпня 2012 року охопити всю Україну. Які регіони поки що «провисають»?

— Поки-що складно з Миколаєвом, Кіровоградом, Ужгородом, Тернополем та Чернівцями (складність полягає у пошуку надійного партнера). Але я зараз придумав нову стратегію пошуку франчайзі, планую почати її реалізацію у серпні – вересні. До кінця осені повинні бути її результати.

— У Львові представництво «Універсального Прибиральника» уже працює. Яким чином львів’янам вдається витримувати жорстку конкуренцію на місцевому ринку, адже, наскільки я знаю, тут, крім вас, є ще зо два десятки клінінгових компаній?

— Мені подобається львівський франчайзі – він оперативний у вирішенні будь-яких питань, надійний та професійно підкований. Що ще клієнтові потрібно для того, щоб замовити послуги прибирання у львівського «Універсального Прибиральника»? Звісно з нашої сторони йде досить суттєва маркетингова та рекламна інтернет-підтримка (більшість замовлень у львів’ян – завдяки мережі Інтернет загалом та нашому сайту зокрема).

— Що потрібно, аби відкрити представництво «Універсального Прибиральника»?

— Потрібно бажання (почати, навчитись, боротись), власний автомобіль та гроші. Ну, і щоб не було «зайняте» Ваше місто. В одному місті працює ексклюзивно один франчайзі. Це – наш канон.

—  Стартовий капітал, як сказано у вас в презентації, має складати від 15 000 до 20 000 гривень. За скільки часу окупляться вкладені гроші?

— Не берусь це казати. Є багато факторів, які впливають на цей термін. Основний фактор – це франчайзі, другий – клінінговий ринок (він ще розвивається). У нас були франчайзі, які виходили на окупність за місяць, а бували, що й за шість. Пам’ятайте, що бізнес – це завжди ризик (втратити всі вкладення, наприклад), хоча у цьому бізнесі він мінімальний (не в останню чергу через те, що вкладення мінімальні). Якби я міг точно сказати Вам окупність цього бізнесу, то мав би зараз значно більше діючих франчайзі, хоча достеменно невідомо, чи були б це люди ті, що треба.

— Банки охоче дають кредити під такий бізнес?

— Я думаю, банки охоче дають кредити під будь-що, якщо їм гарантувати повернення кредиту. А франчайзі я би порадив не поспішати до банку за кредитом, а все таки знайти спосіб за 6 місяців відкласти цю суму і дещо дозичити у близьких родичів. Щодо оплати франшизи в багатьох випадках я йду на поступки, якщо бачу, що людина просто «горить» цим бізнесом і не має можливості сплатити одразупаушальний платіж.

— У себе на сайті Ти писав, що деякі представництва «з різних причин» закривались, тому компанія була змушена шукати в тих містах нових партнерів. Скажи, яких помилок треба уникати партнерам, щоби залишитися «у строю». 

— Перш за все потрібно хотіти займатись цією справою. Хотіти, щоб вона приносила прибуток та задоволення (сатисфакцію), хотіти вчитись та розвиватись, рости, постійно діяти. Байдужість у всіх проявах – це перший крок назад.

Сьогодні в моїй команді багато різних по віку, характеру та поглядах на життя людей з різних куточків України, але всіх їх об’єднує відповідальність та любов до чистоти. Ну, і «Універсальний Прибиральник» звісно.

Анатолій Мельник, Івано-Франківськ

— Який сенс співпрацювати з «Універсальним Прибиральником», купувати у вас франшизу? Хіба не простіше і дешевше відкрити цей бізнес самостійно?

— Так, звісно «простіше і дешевше» почати самому, багато так і роблять. Але дехто бере і телефонує мені. Тому «Універсальний Прибиральник» станом на 1.07.2011 надає клінінгові послуги у таких обласних  центрах: Дніпропетровськ, Донецьк, Запоріжжя, Івано-Франківськ, Київ, Луганськ, Львів, Одеса,  Сімферополь, Харків. Також наші філії вже відкриті у таких районних центрах: Алчевськ,  Надвірна, Керч, Коломия, Овідіополь, Павлоград, Трускавець, Яремче.

ДОВІДКА

Анатолій МЕЛЬНИК, керівник ТОВ «Універсальний Прибиральник»

Народився 26 лютого 1984 року у м. Івано-Франківськ

У 2001-2003 рр. проходив навчання у Львівському військовому інституті ім. Гетьмана П. Сагайдачного НУ «Львівська політехніка» (спеціальність: військова журналістика)

У 2002 р. в якості військового перекладача взяв участь у міжнародних військових навчаннях COOPERATIVE ADVENTURE EXCHANGE 2002

У 2006 р. взяв участь у телевізійному проекті «Акули бізнесу», де презентував ідею створення клінінгової компанії «Універсальний Прибиральник». Завдяки проекту отримав моральну і матеріальну підтримку для реалізації задуму від «акул бізнесу» Ольги Гуцал та Олександра Кардакова

У 2008 році закінчив факультет журналістики Львівський національний університет ім. І.Франка (спеціальність: міжнародна журналістика)

У червні 2011 року переміг у номінації «Кращий молодий бізнесмен» обласного конкурсу молодіжного лідерства «Молодий лідер Прикарпаття-2011»

Захоплення: поезія, проза, фотографія, web-development

Одружений, виховує маленьку донечку.

Читайте також:

Підприємець вирушив пішки з Івано-Франківська до Львова

x

Рекомендуємо

Зеник Євроремонт

Перше ексклюзивне інтерв’ю Зеника Євроремонта

«Не обов’язково їхати в Європу, щоб заробляти такі гроші, як там»