Якось «Прибуток» уже робив огляд програми «Домашня бухгалтерія». Цього разу ми познайомимось із її безкоштовною версією — «Домашня бухгалтерія Lite»

Програма-помічник в управлінні домашніми фінансами «Домашня бухгалтерія» офіційно вийшла 1 листопада 1998 року. За цей час вона доросла до версії 6 і включила достатньо корисні функції, необхідні для будь-кого, хто уважно ставиться до своїх грошей і поважає точність.

У «Домашньої бухгалтері» є безплатна версія Lite 6, яка радикально відрізняється від сильно урізаної попередньої. У новій безплатній версії доступні всі функції платної програми, крім синхронізації, з невеликими обмеженнями.

Користуватись програмою можна як на ПК з Windows, так і на будь-якому смартфоні або планшеті, що працює на Android або iOS (iPhone, iPad). Експерименти на нових здвоєнних ноутбуках і планшетах з Windows 10 та Android ми теж проводили — працює!

Інтерфейс програми доволі аскетичний і ергономічний. Мало що відволікає вас від головного — бюджету.

При завантаженні програми відкривається головне вікно, тут ви побачите великі значки, що відображають основні розділи програми:

1. Імена — профілі користувачів;

2. Категорії — категорії ваших доходів і витрат (детальніше про це ми розповімо нижче);

3. Валюти — тут ви зможете подивитись курси різних валют за даними центробанків (вони завантажуються програмою автоматично), додати необхідні вам валюти, врахувати їх обмін у програмі (коли ви здійснили обмін в реальності);

4. Бюджет — бюджет витрат і доходів на місяць з контролем його виконання;

5. Калькулятор — функція для основних розрахунків просто всередині програми;

6. Пошук по записах — може стати в нагоді, коли вам треба згадати, якого числа ви здійснили ту чи іншу витрату;

7. Друк — вивід «сирих» даних або оброблених звітів на принтер;

8. Звіти — наочний звіт стану ваших фінансів та їх динаміки.

Нижче розташовані наступні вкладки (їх можна міняти місцями, щоб зробити роботу у програмі зручнішою):

1. Рахунки. Тут ви зазначаєте ваші рахунки — «місця», де ви зберігаєте гроші — готівкові, кредитні картки, дебетові картки, депозит, електронний гаманець і т.д. Ви можете ранжувати і відсортовувати дані так, як вам зручно. Стовпці «Витрата» і «Дохід» відображають суму коштів, витрачених з рахунків або які надійшли на рахунок. Тут ви можете перевести кошти з одного рахунку на інший, наприклад, коли знімаєте готівкові гроші з банківської картки.

2. Витрати. У цій вкладці ви можете фіксувати свої витрати, вказуючи категорію і за необхідності підкатегорію витрати, а також рахунок, з якого списуються кошти. Зліва унизу можна знайти функцію «Фільтр», з допомогою якої ви можете відфільтрувати витрати за датою, рахунком, категорією і підкатегорією. Справа внизу знаходиться табличка з інформацією про те, яку суму ви витратили за сьогодні, за тиждень, за місяць і загалом.

3. Доходи. Тут ви можете позначати всі доходи, аналогічно, вказуючи категорію і підкатегорію, а також рахунок, на який заносяться отримані нами кошти.

4. Планування. В цьому розділі ви можете планувати майбутні доходи і витрати.

5. Борги і кредити. Тут можна зафіксувати кошти, взяті і віддані у борг. Віддавши гроші в борг, ви заводите нову боргову картку, де зазначаєте боржника, суму і рахунок, з якого ви видали гроші в борг. Якщо ви дали гроші в борг під відсотки, то їх теж можна вказати (тут можна записувати депозити, банківські вклади і просто борги знайомим). У цій же картці фіксується і повернення боргу.

6. Категорії і Підкатегорії. Тут ви можете створити і відредагувати категорії витрат, доходів, одиниці виміру (наприклад, літри, кілограми, штуки і т.д.), створити реєстр боржників і кредиторів. Категорії витрат — це об’єднані тематично напрямки витрат ваших коштів (їжа, оренда, автомобіль, розваги, освіта і т.д.). Підкатегорії дозволятють деталізувати категорії, якщо це необхідно (до прикладу, ви захочете знати, скільки грошей з категорії «Розваги» ви витрачаєте на посиденьки з друзями у барах і т.п.)

7. Бюджет. Ця функція дозволяє вам сформувати бюджет витрат і бюджет доходів, а також контролювати їх виконання.

8. Звіти. Облік доходів і витрат сам по собі не такий ефективний, якщо не аналізувати отриману інформацію. Тому в програмі є автоматичні звіти про стан ваших фінансів за певний період.

Програма може підготувати звіт в одному з п’яти розрізів:

  • Витрати/Доходи. Даний вид звіту покаже, скільки ви витратили/заробили за певний період.
  • Групування за датами. Тут ви можете отримати порівняльний аналіз ваших доходів і витрат за днями, місяцями і роками, щоб побачити динаміку вашого фінансового стану.
  • Залишки на рахунках. Цей звіт покаже вам динаміку залишків на рахунках.
  • Планування. Тут програма наочно представить заплановані вами доходи і витрати.
  • Динаміка курсу валюти. Це звіт про динаміку тих валют, які ви використовуєте у плануванні ваших фінансів.

Після переходу на будь-яку із вкладок, оберіть потрібний період і зазначте, які дані ви хочете бачити у звіті, відтак натисніть на кнопку справа знизу і отримайте звіт у вигляді цифр. Якщо ж хочете отримати наочну картину — натискайте кнопку «Діаграма» зліва вгорі і виберіть зручний для вас вигляд діаграми.

9. Синхронізація. За необхідності ви можете синхронізувати «Домашню бухгалтерію» на різних пристроя у меню «Сервіс» (ця функція активна лише за наявності платної підписки):- Синхронізувати пристрої Apple можна через сервіси Dropbox та Google Диск.  – Пристрої на Android можна також синхронізувати по Wi-Fi та за допомогою USB-кабелю.

10. Імпорт даних. Програма підтримує імпорт даних з файлів Excel, CSV та QIF. Це означає, що, якщо ви раніше вели облік в таблиці Excel, то, придбавши «Домашню бухгалтерію», можете перенести усі свої дані в програму. Також можливий й експорт фінансових даних із «Домашньої бухаглтерії» у різноманітні формати.

11. Додаткові налаштування. У налаштуваннях програми ви можете змінити зовнішній вигляд таблиці, налаштувати дату, основну грошову одиницю, мову інтерфейсу.

Щоб не загубити ваші дані у випадку технічних несправностей або втрати пристрою, ви можете налаштувати резервне копіювання, вказавши основне розташування бази даних.

Що дає платна ліцензія зі щомісячною платою за користування програмою «за підпискою» для Windows? (Для Android або iOS підписка сплачується через вбудовані магазини мобільних додатків Google/Apple). У платній «Домашній бухгалтерії» можна вести декілька профілів, що дозволить користуватись однією програмою відразу всій сім’ї. Можна завести профіль і дитині, тим самим з невеликого віку привчаючи її слідкувати за кишеньковими грошима, робити заощадження і вести бюджет. Можна також вносити більше трьох рахунків, враховувати більше двох боржників і користуватись без обмежень.

Плюси «Домашньої бухгалтерії Lite»: 

  • Безпека даних — вони ніколи не передаються в Інтернет, це просто непотрібно
  • Приватність — вхід можна захистити паролем (а на мобільних — ПІН-кодом або відбитком)
  • Резервне копіювання баз даних і їх невеликий об’єм
  • Наглядні звіти щодо вашого фінансового стану
  • Синхронізація з іншими пристроями
  • Оперативна підтримка

Обмеження «Домашньої бухгалтерії Lite»: 

  • Підтримка тільки по e-mail, через соцмережі і форуми користувачів
  • Синхронізація поки лише через версію для ПК (і її нема у версії Lite)
  • На кількість рахунків і боргів/кредитів накладені обмеження

Скачати «Домашню бухгалтерію Lite» безкоштовно

 

Партнерська публікація

Читайте також: 

«Домашня бухгалтерія» — програма для обліку особистих фінансів