Фото: novynar.com.ua
Найближчим часом відбудеться злиття Радомишльського пивзаводу, що належить російській пивоварній компанії «Oasis СНД», та компанії «Перша приватна броварня» (ППБ), заявив у п’ятницю директор ППБ з маркетингу Максим Васильєв, пише «Комерсант-Україна».
«Мова йде не про покупку компанією Oasis частки в ППБ, як повідомлялося раніше, а про створення спільного бізнесу», – підкреслив він.
Керуюча компанія вже створена, учасники угоди будуть володіти в ній рівними частками. В «Oasis СНД» уточнили, що покупка ППБ все ж відбудеться, – контрольний пакет акцій компанія придбає через 2-3 роки.
Для ППБ злиття буде вигідно як з маркетингової, так і з виробничої точки зору, вважає пан Васильєв. «Наші брендові портфелі взаємодоповнювані, а виробничі потужності «Радомишля» дозволяють створювати продукти, які не можна робити у нас – наприклад, пшеничне пиво. Першу партію ППБ «Пшеничне» розлили на заводі в четвер», – повідомив він.
Крім того, у ППБ немає жодної ліцензійної або імпортованої торгової марки, а Oasis вже налагодив на «Радомишлі» ліцензійне виробництво німецького пива Oettinger. Як відзначає директор по маркетингу компанії «Оболонь» Віталій Ткаченко, майже всі бренди російської компанії встигли добре себе зарекомендувати на інших ринках: Oettinger – один з лідерів продажів у Німеччині, «Жигулі. Барне» популярний у Росії. «А у ППБ – портфель сильних регіональних брендів, таких як Stare Misto або «Галицька корона», що користуються попитом у Західній Україні, які до того ж можна успішно експортувати за кордон», – додає аналітик ІК «АРТ-Капітал» Олексій Андрейченко.
Учасники ринку не виключають, що ППБ шукала додаткові шляхи фінансування бізнесу через проблеми з кредитами. «І під час кризи, і після нього у ППБ була дуже агресивна і дорога маркетингова політика», – відзначає пан Ткаченко. А в 2011 році компанія завершила реконструкцію свого заводу, майже вдвічі збільшивши його потужності.
Потенційно заводи майже рівні – максимальна потужність обох становить 10 млн дал. Але якщо ринкова частка ППБ з продажу в 2011 році склала, за даними компанії, 2,4%, то «Радомишль», в основному через перехідний період, пов’язаного з продажем, практично зупинив випуск продукції. Як зазначає пан Андрейченко, до початку продажу Радомишльського заводу його частка становила близько 1-1,5%. «З новими брендами, випуск яких налагодив Oasis, цей показник може відновитися в найкоротші терміни», – вважає він. У ППБ розраховують наростити ринкову частку до 4% за рік. У найближчого конкурента компанії SABMiller в 2011 році було близько 5%.
Власники «Oasis СНД» російські бізнесмени Євген Кашперо та Олександр Лівшиц відомі завдяки успішному продажу свого попереднього проекту. У 1998 році вони заснували «Пивоварні Івана Таранова», а вже в 2005 році продали їх групі Heineken за $ 560 млн. «Їхня стратегія полягає в створенні сильної конкурентоспроможної компанії та подальшого продажу її великому міжнародному гравцеві», – відзначає пан Андрейченко.
Не виключено, що Oasis придбає ще один актив, хоча про такі плани компанія поки не заявляла. З великих незалежних заводів в Україну залишилися колишні активи компанії «Сармат» – ПБК «Крим» та Луганський пивзавод, а також завод «Микулинецьке бровар».
Найвірогіднішим покупцем ППБ в майбутньому учасники ринку вважають все той же Heineken, який в Україні поки не представлений. На думку пана Андрейченко, національна компанія буде представляти інтерес для міжнародного гравця після того, як її ринкова частка досягне 10% – а для цього ППБ знадобиться від 5 років.