Головна / Бізнес / Медіа / Димінський створює імперію

Димінський створює імперію

Екс-депутат і відомий львівський бізнесмен Петро Димінський витратить $20 млн на створення свого медіахолдингу. Про створення свого медіахолдингу бізнесмен особисто повідомив «ДІЛУ». Він сказав, що планує створити «хоча б одне місцеве радіо і дві-три газети, які б мали загальноукраїнський статус».

Можливою причиною створення медіаімперії може бути те, що впливовий політик і бізнесмен Петро Димінський в цьому році опинився за бортом парламенту. До виборів він вів переговори з БЮТ, але в результаті у список Юлії Тимошенко не потрапив, оскільки вів переговори про депутатство з партією ЕКО+25%, яку спонсорує ІСД.

Тепер, коли вибори програно, Димінський, щоб підняти свою «політичну вартість», готовий інвестувати в медіа значну суму — близько $20 млн.

Наближені до Димінського джерела стверджують, що медіапроект бізнесмен реалізує не сам, а спільно з бізнес-партнерами з донецького регіону. Зокрема, називається керівник ІСД Сергій Тарута. «Донецькі», які вже контролюють «Експерт-України» і, швидше за все, «Економічні відомості», готують нову концепцію просування своїх інтересів на Західній Україні», — каже джерело. Сам Димінський не приховує, що медіахолдинг створюється саме тому, що «не вирішена проблема отримання об’єктивної інформації для галичан про те, що відбувається у східних областях України». Офіційно ж екс-депутат поки що навідріз відхрещується від участі ІСД в його медіапроекті і стверджує, що в стані самостійно профінансувати затіяний проект. «Правда тут лише в тому, — відповідає Димінський, — що Тарута — це мій товариш, так само, як і інші члени ІСД. Але спільного у нас нічого нема на Західній Україні. Мені для цього не потрібно нікого», — запевнив він.

Представники Димінського уже встигли провести перемовини про придбання щотижневиків «Аргумент-газета» та «Аргумент-Влада», підконтрольних колишньому голові правління «Нафтогаз України» Юрієві Бойку. «Була пропозиція від людей Димінського продати газету», — підтвердив шеф-редактор газет Тарас Смакула. — Але поки що сторони не зійшлись у ціні». Також останнім часом структури Димінського виявляють інтерес до видань «За вільну Україну», «Молода Галичина», радіо «Львівська хвиля», телекомпанії «Ес-Ті-Ві», інформагентства «Західна інформаційна корпорація», а також декількох інтернет-видань, що належать «есдекам» і покійному екс-губернатору Львівщини Степану Сенчуку. Співробітник «Львівської газети» на умовах анонімності підтвердив, що гінці Димінського ведуть переговори про купівлю видання з його власником, головою спостережної ради торгової компанії «Інтермаркет» Романом Шлапаком. За оцінками джерела, реальна ціна «Львівської газети» не перевищує $800 тис. Сам Димінський заперечує, що володіє хоча б одним з львівських ЗМІ. «Як тільки я стану власником, про це будуть знати всі», — обіцяє він.

Дивно, що Димінський не приховує, що він купує медіа для інформаційної боротьби з губернатором Петром Олійником. Голова облради Мирослав Сеник уже встиг заявити, що обласна рада «ніколи не погодиться з будь-якою монополією на інформаційному полі». Він уже звернувся з депутатським запитом в Головне управління юстиції області з проханням надати інформацію про засновників львівських ЗМІ. «Мене цікавлять прізвища засновників газет «Експрес», «Поступ», «Львівська газета», «Ратуша» та низки інших видань і телеканалів», — сказав Сеник.

Створення окремої медіаімперії стане не лише інструментом політичного впливу, але й окремим дохідним бізнесом Димінського та його партнерів. За прогнозами Всеукраїнської рекламної коаліції, об’єм рекламного ринку в 2006 році досягне $800-900 млн. В той же час львівські газети дорого коштувати не можуть, і $20 млн досить вагома сума, щоб монополізувати ринок львівських медіа. За словами ж учасників львівського медіа-ринку, після парламентських виборів для них настали складні часи. Головна біда львівських ЗМІ, як стверджує шеф-редактор «Аргумент-газети» Тарас Смакула, в тому, що вони надто заангажовані, і тому звикли існувати за рахунок дотацій, а це — $120-360 тис. в рік. «Проблема, що ні власники, ні менеджмент не ставляться до місцевих газет як до бізнесу. До наступних виборів далеко. Я думаю, це змусить змінюватись місцевий ринок», — припускає він. Смакула також підтверджує, що вважає, що Димінський «саме той, хто дивиться на медіа як на бізнес».

За припущенням колишнього шеф-редактора «Західної інформаційної корпорації» Ігоря Балинського, переформатування на ринку місцевих ЗМІ може бути пов’язано з підготовкою «однієї з політичних сил до наступних президентських виборів». Він впевнений, що саме з політичних міркувань зараз розпочнеться консолідація регіонального газетного ринку. «Може так статися, що до кінця року з 12 львівських видань залишиться не більше п’яти», — сказав Балинський.

(via)

x

Рекомендуємо

Правоохоронці проводять обшук в офісі медіа-холдингу ZIK (оновлено)

Сьогодні, 6 вересня, в офіс інформагентства та телеканалу ZIK, що входять до ...