Головна / Інше / Ірина Гамрищак, «Львівська газета»: «Хочемо освоїти нішу, яка в онлайні ще не до кінця освоєна»
Ірина Гамрищак

Ірина Гамрищак, «Львівська газета»: «Хочемо освоїти нішу, яка в онлайні ще не до кінця освоєна»

Як повідомляв «Прибуток», з 1 січня 2016 року «Львівська газета. Вісник міста» припиняє вихід в паперовому вигляді. Останній номер газети з’явився в продажу у середу, 30 грудня. Надалі редакція «ЛГ» зосередиться виключно на розвитку інтернет-видання «Львівська газета. Online» (http://gazeta.lviv.ua).

Директор і головний редактор «Львівської газети»  Ірина Гамрищак в ексклюзивному інтерв’ю «Прибутку» розповіла, чому вирішено було закрити паперову газету і які зміни очікують на сайт видання.

— З 1 січня ми переходимо в режим онлайн-газети. Це буде не інформаційна агенція, цим ми будемо відрізнятися від інших видань Львова. Повністю міняється концепція газети, повністю міняються підходи до подачі матеріалів. Зараз деталі не буду розкривати, тому що ми на середину березня плануємо презентацію, і тоді все розповімо. Єдине можу сказати, що «Львівська газета» має стати по-справжньому львівською, вона буде для львів’ян і про львів’ян. Ми відмовляємося від загальноукраїнської тематики, від світової тематики, тому що ми не можемо бути конкурентними, оскільки не маємо доступу до першоджерел. Відповідно, ми виходимо з того, що в нас є на місці, а на місці в нас є дуже багато всього, і, я думаю, воно заслуговує на те, щоб його висвітлювали.

— Чому вирішили закрити друковане видання?

— Це вимога часу. Ми живемо в режимі онлайн. Це — загальносвітова тенденція. Звичайно, є ще люди, які беруть філіжанку кави, розгортають газету і неквапом насолоджуються інформацією, але насправді все більше стає людей, які читають газету у трамваї чи маршрутці, їдучи на роботу чи з роботи. Інформація дуже часто застаріває ще на етапі, як газета пішла в друк, не кажучи вже про те, що її ще треба надрукувати і доставити до читача. Онлайн-режим дає можливість швидше реагувати на події і працювати ефективніше.

— Подейкують, що ви розробляєте новий сайт «Львівської газети»…

— Так, ми повністю переробляємо сайт.

— Коли презентуєте новий?

— Презентація буде в середині березня, тоді ж, коли і презентація концепції онлайн-газети. На новий сайт ми, напевно, перейдемо в середині або в кінці лютого. Тобто це вже буде запущена нова платформа, зовсім інша, ніж та, що є зараз.

— У чому ж будуть особливості нового сайту?

— Він буде «дихати». Він буде просторіший, цікавіший, більш ілюстрований.

— Новини на ньому будуть чи тільки статті?

— Будуть. Але ми не робитимемо на них акцент. Новини будуть, знову ж таки, лише львівські, але інформація подаватиметься повніше, аніж в класичних стрічках новин. І новини виходитимуть з меншою періодичністю.

— Можливо, плануєте якісь цікаві, небачені досі, спецпроекти? Можливо, готуватимете більше інфографіки?

— Інфографіка не читається. Однозначно будуть лонгріди. Більше нічого наразі не скажу. У нас є півтора місяці для переходу на нову концепцію. Буде мінятися повністю робота журналістського колективу, запроваджуватимуться дещо інші підходи. Ми повинні це ще пропрацювати на практиці.

— Які ставите перед собою завдання щодо відвідуваності?

— Оскільки ми переходимо в онлайн, то, очевидно, відвідуваність є важливою. Ми її будемо збільшувати.

— Яким чином плануєте піднімати відвідуваність?

— По-перше, за рахунок створення такого контенту, який сам по собі приваблюватиме читача. По-друге, це, звичайно, промоція в інтернеті і в офлайні.

— Продовжуватимете співпрацювати з «Укр.Нетом»?

— Ми з «Укр.Нетом» маємо дуже добрі стосунки. Новини львівської тематики, які їх цікавлять, вони беруть самі. Я думаю, що нема сенсу якось це міняти.

—Якою буде бізнес-модель онлайн-газети? На чому плануєте заробляти?

— Перед нами стоять дві мети: перша — це залучити читачів, друга — рекламодавців.

— Ірино, що можете сказати про львівський ринок онлайн-видань? В якому він зараз стані? Що, можливо, його гравці роблять неправильно?

— Львівський ринок ЗМІ, як онлайн, так і офлайн, є доволі розвинутий. Він насичений різноплановими виданнями, відповідно, нам було складно придумати щось таке, що б відрізняло нас від інших. Ми вибираємо трохи іншу нішу, ніж всі, тому що хочемо спробувати освоїти те поле, яке в онлайні не до кінця освоєне. Тобто ми не дублюватимемо основну концепцію інших онлайн-видань, які працюють в якості новинарних видань. Такими виданнями ринок уже насичений, тому ми від цього відмовляємося. Але я не чуюся в силі говорити, що хтось щось неправильно робить. У кожного своя стратегія.

— Чи будете відмовлятись від свідоцтва про реєстрацію «Львівської газети»?

— Ні. Є ТзОВ «Львівська газета. Вісник міста», воно існує і буде існувати.

— Але в друкованому вигляді газета вже ніколи не відновить вихід, так?

— Я б не зарікалась казати, що ніколи, тому що в нашому житті буває все, у тому числі і відновлення «Львівської газети» у паперовому вигляді.

— Що буде внаслідок цих перетурбацій з колективом газети? Усі перейдуть на сайт?

— За винятком відділу збуту, увесь колектив залишається. Плюс ми набираємо ще додатково журналістів. Уже можу сказати, що в цьому номері в нас стартувала пані Стефа (псевдонім львів’янки, яка веде популярний кулінарний блог з рецептами страв галицької кухні. — прим.авт.). Надалі вона буде мати постійну колонку на нашому сайті.

x

Рекомендуємо

Олег Ферштинський

«Медіа не є бізнесом для людей, які не вміють на цьому заробляти»

Інтерв’ю зі співзасновником медіа-холдингу «Українська інтернет-медіа компанія» (UIMC) Олегом Ферштинським